Volkswagen Sport Coupe Concept GTE

By | 9 maart 2015
VW Sport Coupe Concept GTE, die zijn debuut op de Autosalon van Genève maakte, is een ambitieuze futuristische vierzitter concept met styling die nauw volgt de volgende CC sedan notities. In de auto-woorden, dit is “een coupé met vier deuren en een hatchback”, die alleen zin als u dringen de goedkeuring van dit decennium op de afbraak van de definitie maakt “coupe.” Er is ook een plug-in hybride met duidelijk sportieve intenties en een elektrisch geactiveerde vierwielaandrijving setup en een beetje eng klinkende navigatiesysteem dat de bestuurder leest emoties.
Volkswagen Sport Coupe Concept GTE Vermogen
 

Zijn de GTE deel van de naam van de show auto is een plug-in hybride aandrijflijn zo doet, voor de golf GTE, Passat GTE en januari GTE SUV concept dat VW zegt, kan heel goed worden verdeeld in alle voertuigklassen. Met een benzinemotor door een paar elektromotoren voegt eraan toe dat de sportcoupé begrip GTE belooft indrukwekkende prestaties en benijdenswaardige brandstofverbruik doelen (hoewel de laatste cijfers zijn afgeleid, zonder twijfel van de gunstige euro-testcyclus voor PHEV). 

Een turbo en directe injectie 3,0-liter V-6 krukken uit 295 paarden en een geweldige £ 369-ft koppel via een zestraps DSG versnellingsbak, terwijl een 54 pk elektromotor geïntegreerd in de transmissie naar de voorkant de macht te versterken. Een aparte 114-pk motor drijft de achteras. De elektromotoren worden gevoed sap verborgen door een lithium-ion batterij in de middentunnel van het voertuig, verklaart de vierzits lay-out. (De vorige CC begon met een vierzits interieur, maar VW moest later een achterbank toe te voegen.) 

VW zegt dat gecombineerd vermogen klokken in op 374 pk en zorgt voor een 0-naar-62-mph sprint in vijf seconden plat. De topsnelheid wordt geciteerd 155mph. Een puur elektrische actieradius van “ten minste 32 mijl,” een gecombineerde brandstofverbruik cijfer van een geclaimde 118 mpg, en een totale actieradius van meer dan 745 mijl selecteer de auto eco-cred. 

De hybride aandrijving biedt de gebruikelijke waaier van types rijden. Elektrische modus ziet de gasmotor wordt losgekoppeld van de aandrijflijn en het voertuig is puur het gevolg van de achterkant 114 paard motor. Andere modi zijn: een standaard hybride omgeving, accu-lading behoud van mode en GTE-modus, die hoge prestaties belooft. Bijzonder verfijnd is de zogenaamde “elektrische aandrijving” functionaliteit van de all-wheel drive systeem. Met de batterij onder de ruimte die normaal gereserveerd voor een traditionele aandrijving genereert de transmissie gebonden Voorste elektrische motor vermogen voor de motor achter zodat AWD werking van de laadtoestand van de batterij is niet van belang.
Volkswagen Sport Coupe Concept GTE Ontwerp
 

Maar voor dat alles, de belangrijkste take-away van de auto in zijn exterieur design. Volkswagen heeft een reputatie voor understatement, premium ogende ontwerpen die niet per se zou vormen je als “indrukwekkend”. De CC veranderd enigzins, maar ook na de laatste versterkende niet bijzonder koperen. De sportcoupé begrip GTE vermijdt roundish motieven van de huidige CC voor een hoek, squinty ogen, breedgeschouderde esthetiek. Het is een gedurfde en bijna productie-klaar ontwerp. 

De neus, boven alles, is moedig dat we niet kunnen zien op een manier, door Volkswagen. De brede grille, de bovenste twee balken uitmonden in de schijnwerpers, bijna altijd verlichte buizen die dienen als benchmarks en indicatoren dankzij amber en witte LED’s. De onderste luchtinlaten worden omlijst door C-vormige LED-verlichting, een visuele indicatie van GTE plug-in hybride motivatie. Tijdens de 21-inch wielen en 265 breedte banden kon meer merken auto als een productie-auto te zijn, zijn de gehele lay-out van de lange, vegen met vier zitplaatsen hatchback is wat je ziet in een dealerschap. 

Binnenin is de sportcoupé begrip GTE VW-in-car tech buigen spieren. De bestuurder wordt geconfronteerd met een 12,3-inch scherm voor een instrumentenpaneel, wiens leer “lijken te zweven in cyberspace.” Een 10,1-inch midden-stack touch screen met capacitieve schraper verbindt de HVAC en infotainment plichten vóór, terwijl de stoelen zijn van een enkele console met een 12,3-inch touchscreen, achterpassagiers in de achterste controle die zich op hun individuele klimaten, navigatie en infotainment op de voorste hoofdsteunen zijn gescheiden.
Volkswagen Sport Coupe Concept GTE Feature
 

Dan is er een functie die zowel de toekomstige-koel en enigszins griezelig: Het navigatiesysteem kan haar voorstellen op basis van de stemming van de bestuurder aan te passen. In een verklaring, die veel doet denken aan de Borg niets “Voor het eerst Volkswagen voertuigelektronica-interface rechtstreeks met de chauffeur,” zei de automaker. De setup voorwaarde biometrische monitoren de bestuurder van een draagbare fitness-trackers als een SmartWatch of Fitbit gegevens. Door de analyse van de vitale functies van de bestuurder, de autonavigatie selecteert een route naar emotionele toestand, misschien wel een engagement snelweg van mensen aan te passen, als je het gevoel speelse en zachte manier, als je ontspannen bent. “Tijd en afstand zijn hier secundaire factoren,” zegt VW. Gelukkig VW toont u de status van uw emotionele met dashboard opt-out van uw auto. 

De uitgaande CC was op de vorige generatie Passat Europese gebaseerde laag heeft weinig of niets op de Amerikaanse markt Passat en zal dat blijven doen vooruit. Net als bij de vernieuwde Passat euro markt, de basis voor dit concept en de toekomst CC MQB modulaire dwarse motor platform van de VW-groep, die alles kan onderbouwen van kleine stadsauto’s tot drie-rij SUV’s. De sportcoupé-concept valt op de grotere kant van het spectrum met zijn 118.9-inch wielbasis. Terwijl de twee wagens niet worden gebruikt als een referentie, die 8,5 inches langer dan de Amerikaanse Passat, hoewel het concept en de Amerikaanse Passat ongeveer dezelfde lengte. Dit, evenals een laag dak geeft de sportcoupé concept van een bijzonder intense laag en breed-houding naar buiten geduwd met de wielen op de zeer hoeken van zijn aanwezigheid. VW belooft 17 kubieke meter laadruimte, een statistiek set zeldzame conceptauto’s. 

Verwachten dat de volgende generatie van CC hier als een premium model verkocht via onze Passat later dit jaar bekend worden gemaakt en zal ergens gaan over de verkoop in 2016 als een 2017 model. De prijzen zullen $ 35.000-ish uitgang label zijn één of twee stappen dan de huidige CC. En als VW erin slaagt om het er veel op dit concept, hebben we het gevoel dat er veel mensen bereid zijn om in wezen pony een fancy zijn familie sedan voor wat het is. Hij, Coupe.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *