Design van de nieuwe Golf 8

By | 7 mei 2014

Het design van de nieuwe Golf 8 is wederom nog niet bekend gemaakt. Ik zou wat foto’s kunnen laten zien van een ingepakte en afgeplakte concept auto waarmee getest word, maar het geeft niks prijs over het uiteindelijke design. Het zou zomaar kunnen dat ze een Golf 7 hebben ingepakt en alleen motoren en andere delen testen.

Maar ik denk dat alle liefhebbers het met me eens zijn dat het weer een verbluffend design gaat worden. In de afgelopen decennia is het vierkante bakje op wielen geëvolueerd naar  prachtige modellen. Naast het voordeel van minder lucht weerstand, zien de modellen er zeer goed uit.

Begrijp me niet verkeerd, de klassieke Golf 1 blijf een icoon en een leuke auto. Wie heeft hem niet gehad als eerste auto? Het voelde alsof je de snelheid van het geluid behaalde als 140 km per uur over de snel weg reed. Iets waar je deze dagen niets meer van merkt.

Het is zoveel beter geworden, het is te merken dat ze veel aandacht besteden aan comfort zoals geluid reductie, wegligging en zit comfort. Gelukkig hebben ze cruise control, zonder zouden we te vaak veel te hard rijden over onze wegen. 150 km per uur voelt aan als 80 km per uur.

Zeker qua zit comfort heeft Volkswagen elk model weten te verbeteren. Niet alleen door de stoelen, maar vooral door dat de wielbasis groter is geworden. De Golf 1 uit 1974 had een wielbasis van slechts 2400 mm. 40 jaar later heeft de Golf 7 een wiel basis van 2637 mm.

De grote vraag die beantwoord moet worden:” is de rek er uit?”.  Zelf denk ik nog niet en ik kijk uit naar nog meer ruimte met een wielbasis rond de 2700 mm. Volkswagen blijft de kaken stevig op elkaar houden over  details net als hun motoren reeks moeten we afwachten tot 2015. Wanneer ze meer prijs geven over de nieuwe Golf 8 zal je het hier kunnen lezen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *